/ Sommaren 2012 /

4 bilder ifrån fotokursen på Irland i Dublin.


Dessa fyra bilder är fotade på fotokursen i Irland. Varje dag hade vi olika teman på vad vi skulle fota. På dom två första bilderna var temant landskaps fotografering. Mina två bilder är ett bra exempel på att visa hur olika bilder kan se ut från olika perspektiv. Jag fotade samma "objekt" men från två olika sidor och se vilken skillnad det blev?? En helt ny bild! 

Det två sista bilderna är ifrån dagen när vi fick träna att fota macro. Då vi fick lära oss hur vi hittade bäst fokus på bäst sätt. Vi fick bla. lära oss att stativ är ett bra hjälpmedel vid macrofotografering. Det gör att kameran håller sig på plats och även att bilden enklare blir riktigt skarp då. 

Blev faktiskt riktigt nöjd med dessa bilder. Gillar skärpan och färgerna! 
#1 / / A.:

MEN ÄÄÄLSKLING, SER JU UT SOM VÄRSTA PROFFSBILDERNA!! DUTTI. *KLAPPAR I HÄNDERNA.*

#2 / / Fotograf Annie:

Kul det lät med fotokurs på Irland :)

Svar: Ja, det var verkligen super kul! :)
Nathalie Näslund

#3 / / Wilma :

Hej Nathalie!

Först måste jag bara få säga att jag tycker du har en enormt fin och häftig blogg. Älskar dina bilder som du tar med din systemkamera. Tycker dock det är riktigt coolt hur du redigerar dom också!

Måste bara få fråga, hur gammal var du när du fick åka utomlands själv med dina kompisar, och vart fick du åka?

Kramar

Svar: Hej Wilma! Måste börja med att säga TACK!! Vad snäll du är!!

Svar på din fråga, första gången jag åkte utomland utan föräldrar var förra året till Tyskland då jag var 17. Dock åkte jag med några från min klass då och med lärare så det kändes intë riktigt som vi åkte helt själv. Men första riktiga gången som jag åkte själv var tidigare denna sommar då jag åkte med en kompis till Italien. :)
Kramar!
Nathalie Näslund

#4 / / Jennii:

Låter superkul med en fotokurs på Irland :) Vart ska man söka sig ifall man vill göra detsamma?